شهر اینترنت

شهر اینترنت

☆جاودانه خواهیم ماند☆
شهر اینترنت

شهر اینترنت

☆جاودانه خواهیم ماند☆

دمنوش نعناع و چای سبز

یکی از گیاهان مفید برای رفع خستگی، نعناع است. برای رفع خستگی می‌توان دمنوش نعناع و چای سبز درست کرد. برای درست کردن این دمنوش باید یک قاشق غذاخوری چای سبز را به مدت ۹ دقیقه در یک لیوان آب جوش دم کرد و بعد چند برگ نعناع را در لیوان ریخت تا به مدت یک تا دو دقیقه در لیوان حاوی چای سبز دم بکشد. نعناع تازه گزینه بهتری برای انجام این کار است ولی در صورت عدم دسترسی، می‌توان از نعناع خشک استفاده کرد.


دمنوش بهارنارنج


بهار نارنج را می‌توان به‌صورت عرق، شربت یا دمنوش، برای رفع خستگی نوشید. یک مشت بهارنارنج در یک قوری که در آن یک لیوان آب جوش وجود دارد، ترکیبی مناسب برای تهیه این دمنوش است. این ترکیب باید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد.

 

 

دمنوش جنسینگ


جنسینگ دارای ماده آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند به رفع خستگی کمک کند. جنسینگ مرغوب معمولا کمیاب و گران‌قیمت است. برای درست کردن دمنوش جنسینگ باید از ریشه آن‌که با هاون به حالت نیم‌کوب درآمده استفاده کرد. یک قاشق چایخوری از آن در یک لیوان آب‌جوش باید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. جنسینگ بهتر است با چای سبز میل شود چون طعم خوبی ندارد.


دمنوش زنجبیل


زنجبیل می‌تواند در کاهش خستگی نقش داشته باشد. برای درست کردن این دمنوش یک عدد زنجبیل را باید به اندازه‌های کوچک و نازک تبدیل کرد یا آن را به صورت خلالی برش داد و به اندازه ۴ قاشق از آن را برای تهیه دمنوش، استفاده کرد. علاوه بر زنجبیل باید یک تکه چوب دارچین، یک مشت چای سبز، ۱۰ تا ۲۰ عدد برگ نعناع و یک عدد لیمو عمانی را در یک لیتر آب ریخت تا به جوش بیاید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه باید این دمنوش دم بکشد و بعد از صاف کردن همراه نبات مصرف شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد